Äntligen fredag

När man som vi, varit borta eller bara haft lediga dagar i en månad har alla rutiner kommit i obalans. Därför känna det lite extra skönt med fredag nu, imorgon kommer barnen väcka mig istället för väckarklockan, vilket innebär sovmorgon! Tack och bock gener och socialt arv, jag hade gått sönder om jag fått barn som piskade upp mig halv sex varje morgon...

Ikväll ska jag iväg på tjejmiddag hos Emma, och det var inte igår det hände sist kan jag lova! Ska bli så mysigt att hänga med henne, plus hennes mamma, syster och kompisar. Det blir ju inte alls samma umgänge nu förtiden då vi båda har barn och dessutom bor på varsin sida om södra stan. Jag lovade att fixa efterrätt, så tills Ingrid ska hämtas på förskolan ska jag fundera ut något bra, gärna både gott och kolhydratfattigt!

Äter för en gångs skull faktiskt lunch idag, för morgonen blev lite jäktig, det tar ju en faslig tid numera att äta frukost, en storasyster som blir otroligt distraherad av sin lillasyster (en skål med yoghurt och corn flakes tar drygt en halvtimme att få i sig visst)! Igår gjorde jag en gryta med kött, grönsaker, röd curry och kokosmjölk, köttet gick åt men det blev em hel del sås och grönsaker kvar, perfekt portion till mig nu när jag kom hem från mammagruppen. Vi pratade mat och fick med mig två häften med tips kring mat och lite recept, ska försöka komma igång med det där lite mer på allvar när lugnet lagt sig efter nästa jämtlandsresa.

Fick åka med en av granntjejerna ner, Mikael skrapade förvisso fram bilen igår kväll men då jag inte blir klok på vare sig motor- eller kupévärmare så är jag inte det minsta sugen på att köra igång den. Men ikväll är jag ju så illa tvungen, att åka kollektivt till Emma tar 1,5-2 timmar, så jag får allt sätta mig i den kalla bilen, och innan dess återigen gräva fram den, för här snöar det för fullt igen!

Men imorse var det så fint, sånt där väder man vill åka skidor i, med en liten matsäck med sig och höra snön gnissla under en i spåret. Åtta minusgrader och alldeles stilla idag med...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0