De överlappar varandra

Nu när den stora börjar bli lite bättre, ingen feber på morgonen och mycket bättre i hostan, så började den lilla kännas febrig under natten. Nu på morgonen hade hon över 38 grader men  är sitt vanliga babbliga, glada jag, och äter som hon brukar. Så jag är väl inte jätteorolig men hoppas att hon är frisk (eller åtminstone inte påtagligt sjuk) när vi ska åka tåg på torsdag.

Och vad upptäckte jag igår? Jo Märtas första tand är på väg! Ändå har hon varit mindre dreglig och bitig på sistone. Idag känns den med fingret, får se hur länge det dröjer innan den känns när hon äter, men hon har faktiskt slutat med bitandet när jag ammar henne. Vad spännande det ska bli att se hur hon ser ut med ett icke tandlöst leende!

Fördriver dagarna med att spela tv-spel (Ingrid blir RASANDE om hon inte vinner, dvs inte så kul i längden), bygger plusplus, pysslar & limmar samt ser på Barnkanalen. Men om hon känns feberfri resten av dagen blir det förskolan imorgon, inte minst för att jag behöver komma ut på mina promenader igen, förutom lite pulkaåkning och två träningspass har jag suttit på rumpan i en vecka. 

Så här fint blev det med den nya lampan i vardagsrummet, väldigt behagligt ljus, är mycket nöjd!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0