Det kanske näst näst näst bästa...

När sötsuget bankar på dörren (ja jag hade ingen som helst karaktär i helgen, har ohejdat ätit tårta, kex till osten, potatis och annat "förbjudet"), och man vet om att det finns en burk kvarglömd knäck från julens frosseri i kylen... Då är det bra att ha en bit brie, och göra en stor kopp snabbkaffe med grädde. Fungerar oerhört bra för att mota bort det värsta suget. 

Den lilla sjukisen sover och den stora, som jag nästan trodde skulle kunna gå på förskolan imorgon, hon ligger i soffan framför tv:n med feber igen. Ringde till 1177 som tyckte att vi kunde avvakta med läkarbesök eftersom båda barnen trots feber har rätt ok allmäntillstånd. När jag senare pratade med en av tjejerna på Ingrids avdelning fick jag veta att hon inte var ensam om att vara hemma med feber och hosta. Så vi tar det lugnt imorgon också, bättre att vila en dag extra än att ta ut sig i förtid på förskolan.

Pysselalster. Små stjärnor strödda över bordet och pappersbitar med tandborstar på. Sötast är den kattliknande kaninen på teckningen i förgrunden!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0