Du kära gamla Volvo

Idag kom vi iväg! Hämtade upp Emma och en av döttrarna och åkte till Ikea, där ungefär halva Stockholm också tänkt tillbringa denna trettondag. Det köptes köksbord, stolar, ett skåp och massor av andra saker. Allt detta, trots tre barn i baksätet, gick in i Volvon, den är fenomenalt bra på att sluka platta paket!

Efter kånkande och baxande fick vi upp alla saker, och barnen, som var rätt trötta och jobbiga, fick i sig lite mat. Och jag tog en kaffe, min andra idag, och det enda jag fått i mig fram till middagen, glömde bort frukosten och på Ikea är det svårt att äta low carb (förutom i restaurangen på översta planet, där man kan välja bort kolhydraterna såklart men även få köa i 30 min med två överaktiva barn).

Men hemma var ju käre maken, med pulled pork färdig i ugnen! Nu är jag så mätt och trött... Imorgon är det återigen dags för förskola, mammapromenad och vardagsfixet. Känns helt okej efter en lång och slapp julledighet!

Gosepluttarna tävlar i tokiga miner vid middagsbordet...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0