En garderob i svart

Att få på sig ett plagg och att det passar är två mycket skilda saker. Går igenom garderoben (mina svarta favoriter klarade sig i den stora rensningen) för att hitta en lämplig klänning till begravningen, men just nu ser det ut som om jag behöver tappa 7-8 kilo på två veckor eller ta amningsklänningen. Till barnen beställde jag kläder från Zara, i grått, för även om etikettboken säger att barn kan ha sina vanliga festkläder på en begravning känns det inte rätt med multifärgat och tryck med Hello Kitty, Barbapappa eller glittriga fjärilar.

Någonstans är jag ju lite nöjd över att faktiskt komma i storlek 40 men det är med "hellre än bra-anda" jag lyckas få på (men knappt av!) mig det här ålskinnet...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0