Härliga tider

Idag är det tänkt att jag ska fixa det sista här hemma, men har fortfarande en sjukling att ta hand om och skrikbebis. Dessutom är jag fruktansvärt trött, precis när vi skulle släcka ner igår kväll började Ingrid hosta otäckt och grät, Mikael fick hjälpa henne ner ur sängen efter att jag klättrat upp och konstaterat att hon var brännhet och troligen hade krupp. Stackars liten, hon fick knappt luft. Tog ut henne en stund för friskluft, hon invirad i en filt och jag i täckbyxor och jacka, men tyckte inte det hjälpte vidare bra. Som "tur" är så har hon ju fått sån här skällande hosta förut, och då fick vi medicin utskrivet, efter en hel del trugande fick hon i sig den och Alvedon. Vi satt sedan i soffan och läste saga tills dess febern gått ner, och efter det kunde hon sova hela natten.

Den lilla banditen fick välling igår kväll, men vaknade ändå två gånger innan midnatt för mat, men mellan kl ett och tills nu har hon nog bara ätit en gång. Och hon ligger fortfarande och sover.

Jag antar att det bara är att dra i sig en balja kaffe och ta itu med den här dagen, hur gärna jag än skulle vilja lägga mig igen (vilket jag också gjorde en stund i Ingrids säng när jag ändå var där uppe på hennes loft och kollade tempen)...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0