Hemmadagmed småttingarna

Vaknade till en hostande nästan 4-åring, så för att inte riskera att hon är dunderförkyld i helgen då farmor och farfar kommer tog vi oss en lat dag hemma. Ska fortsätta med städningen, byta lite sängkläder och vika tvätt, och i eftermiddag när maken kommit hem åker jag nog iväg med lite saker till återvinningen.

Igår var jag på Svettis med en av granntjejerna, himla kul, även om jag har bedrövlig koordinationsförmåga och inte kunde göra alla övningar (magövningar går ju inte när man blivit snittad och på grund av mina värkande handleder kunde jag inte göra armhävningarna ordentligt). Om inte förkylningen eskalerar för min del blir det nog ett pass i helgen också. 

Är sugen på lite skidåkning men det får vänta ett par dagar, kan inte åka iväg själv med Märta, eftersom jag inte får upp henne på ryggen i Ergoselen utan hjälp. Får se hur jag gör när vi åker till Jämtland nästa vecka, det finns ju skidor där som jag kan använda, och med tre par strumpor kan jag använda mammas gamla pjäxor, men skidor till Ingrid får jag nog släpa med mig.

Måste bara säga att det är så skönt med två barn, den lilla har sin stora idol i sin storasyster och den stora tycker jättemycket om att leka med sin lillasyster. De underhåller redan varandra och för det mesta är Ingrid snäll mot Märta, lite hårdhänt i lekarna ibland bara, så man får hålla ett öga på dem...

Lite Miyazaki i det nyinstallerade tv- och mysrummet här på morgonkvisten, Märta är supernöjd bara över att få hänga med sin favvosyrra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0