Om man blev rik av att städa...

...skulle jag vara miljonär. Det här måste vara den grisigaste årstiden. På våren är det förvisso lerigt men då oftast så pass varmt att man kan ta av se skitigaste kläderna och skorna utomhus. Nu på vintern sandas och grusas alla vägar, samt trappen upp, och allt följer med in tillsammans med massor av snö. Eftersom vår hall är en klinkersyta mellan köket och resten av lägenheten dras gruset med när man passerar och återfinns sedan i alla rum. Som en fin bonus måste vi också ha vagnen ståendes i hallen över natten, och då snön tinar från julen följer småsten och gegga med. Förra året lade jag ut tidningar i hallen under vintern, och det lutar åt att jag gör detsamma i år, så slipper jag åtminstone momentet med torkning av golvet!

Och annars? Jo jag är lite förkyld, men utan feber, ska känna efter lite under dagen om jag är frisk nog att gå på Svettis ikväll. Dagens stora uppdrag blir nog även att komma iväg och handla inför helgen samt tanka i bilen. Och varför inte köra ett par maskiner tvätt?

Kan man på något sätt se att jag faktiskt städade hallen igår eftermiddag? När jag blir stor ska jag ha en hall som är lättare att hålla ren och som inte fungerar som passage mellan resten av rummen i huset/lägenheten...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0