På väg norrut

Jag klev upp kvart i fem, packade det sista, städade i köket, vek tvätt, gjorde mig i ordning och fick till slut upp resten av familjen och hann med bussen hemifrån med ett par minuter till godo. Nu återstår 4 timmar och 45 minuter. Märta har redan lyckats bajsa ner ett ombyte och Ingrid har ätit sig mätt på kanelgifflar till frukost (när man åker tåg gäller lite andra regler!). Själv har jag laddar upp med kokta ägg och ölkorvar, och såklart har vi massor av frukt och smörgåsar med oss också, inte bara onyttigheter. Tycker det är smidigt att ha med mig matsäck istället för att gå till bistron, åtminstone om man reser med barnen.

Vi har hunnit läsa hälften av böckerna, men nu fick Ingrid plattan istället så kanske jag kan få nicka till en stund. Har ju tagit min åksjuketablett och blir som vanligt lite dåsig av den, dessutom är det fruktansvärt varmt här i kupén.

Lite amning och sedan stoppas ner i Ergoselen, nu sover hon nog en timme eller två, barnet under filten...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0