Skaka rumpa

Jag, JAG, tjejen med noll taktsinne, har alltså ikväll varit på zumba! Hängde med förvånansvärt bra i många rörelser även om just det där med att kunna skaka på höfter och rumpa inte riktigt finns genetiskt kodat hos mig...

Annars idag har bi åkt pulka (även Märta, och idag inte alls lika skräckslagen som igår, nej nu log hon faktiskt efteråt!), i bitande snålblåst, fikat (inte det minsta low carb, imorgon är det riktiga tag som gäller igen, man får inte ha helg för ofta eller för länge!!), kollat ikapp på Sherlock Holmes-serien och faktiskt fått Märta att sova två gånger under dagen, inomhus! Trumvirvel!

Ingrid har feber och får vara hemma en dag till, åtminstone, trots att hon själv tycker att hon kan gå på förskolan imorgon. Men om man är 4 år och ber om att få lämna matbordet för att man behöver vila, och då kryper upp i sängen och somnar för kvällen, är man inte pigg nog att röja med kompisarna på förskolan tyvärr.

Vi kanske blir hemma tills vi åker, förhoppningsvis är hon bättre i övermogen. Det vore bra om hon hann få träffa kompisarna innan hon blir ivägdragen upp till Jämtland igen, för hur "roliga" vi än försöker vara så slår det ju inte häng med förskolekompisarna.

Min lilla sjuka skruttis, från i fredags, då hon gick i särken hela dagen...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0