Sova samma säng...

Jag har aldrig förstått dem som vill sova med sina barn tills de är i skolåldern. Det är trångt, varmt, man blir petad i ögonen med små sylvassa naglar, väcks miljoner gånger för att hämta vatten, dra upp täcket som nästan hamnat nere på golvet, den stora kan börja hojta att hon vill ha en macka vid fyratiden. Till detta de vanliga avbrotten för amning, och nu det senaste, en liten en som ligger och munpruttar mig i ansiktet. 

Men att vakna med de här små skitungarna, det är gosigt! 

Hon "pratar", drar mig i håret, biter mig i brösten och drar allting i sin närhet över sig så jag måste rädda henne från "kuddmonstret". Och sedan ler hon, stort och oemotståndligt...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0