Urladdning

Under kvällen har vi njutit av kylan regnvädret drog med sig, dagens långpromenad var förvisso skön och trevlig, men ack så klibbig. Det hör behövdes. Gräsmattorna var mer gula än gröna och en del träd hade också börjar anta en gul nyans. Jag vill även tro att vi sover bättre i natt, med en gnutta tur slipper jag blöjbyten och göra välling kl 04. Långt ifrån alla nätter är sådana nu för tiden, kanske därför de känns lite extra knäckande när de nu infaller..?

Min fyraåring brås på mormor och gammelmormor. Konceptet korsord fattade hon på en gång!

I begynnelsen... var det en mördarbacke!


Vackra ängar och kohagar, dock även aggressiva bromsar så jag fick raskt småspringa därifrån!


På väg från lokala pizzerian, tillsammans med Ingrid (förberedd med sitt paraply), började det först duggregna och sedan hördes regnet hastig närma sig med ett dånande ljud. Vi hann precis kasta oss in under en trapp hos grannarna innan en kompakt vägg av regn drog in över området. Att balansera hem tre pizzakartonger under ett paraply är en bedrift, tycker jag! Regnet och åskan höll i sig i ungefär två timmar, ikväll oroar jag mig inte för grannarnas gräsmatta...


Balkonmystjej 1.


Balkongmystjej 2, med balkongmysmannen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0