Sista veckan

Snart tar vi sommarlov! Västkusten kallar på oss, det enda jag inte ser fram emot är att köra ner men det är ju alltid så med transportsträckor. Är i valet och kvalet om vi ska sträckköra kväll/natt eller om vi ska åka dagtid, det är ju skönt om ungarna kan sova i bilen och man slipper det värsta solgasset, men man är lite utelämnad på vägarna om något skulle hända (vilt, fel på bilen etc) och hela dagen efter blir ju förstörd om man ska sova ikapp förlorad tid. Vi har inte haft långledigt ihop sedan Ingrid var ett år, så det ska bli härligt med en sommar som ger utrymme för lösa planer, spontana utflykter och flexibilitet i resandet.

Vi har verkligen sommar här nu, på framsidan sa termometern 44 grader vid niotiden, strålande solsken och knappt någon vind. Jag och Märta håller oss inomhus nu på förmiddagen men ska in till stan en sväng nu mitt på dagen, hon ska bara få sova lite. Den där envisa förkylningen fortsätter gäcka oss, jag är också inne på omgång två, lite retligt att börja om igen precis när jag börjat känna mig lite fräsch igen.

Veckan lilla projekt, förutom att tvätta kläder, är att paketera traderapaket. Jag har ju nästan 70 annonser igång, och räknar med att försäljningarna ska finansiera resan Varberg t/r och ett besök på GeGå:s. Har tyckt det varit lite trögt att sälja senaste halvåret men nu har jag väl "rätt" saker ute, gravid- och amningskläder går superbra men förvånande nog även vissa barnkläder, Mikaels jeans som han blivit för smal för och begagnade skor... Tack och bock säger jag!

Vi "firade" nationaldagen med att cykla till Lida och fika, vagnen är superb, men jag måste nog sy lite skydd kring selarna så att de inte skär in i ben och hals.

Man på cykel!


Igår hängde vi i lekparken flera timmar, UV-tältet från Ikea var ett bra inköp ännu förra sommaren.

Ingrid i sina fotbollskläder!


Det hängde alltså på motivationen. Om hon lockas av att få leka med pappas mobil kan hon tydligen krypa/åla... 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0