Är det här vad som kallas helg..?

Varför måste barnen tvinga upp mig vid sju på morgonen även på helgerna? Varför vänder de sig aldrig till sin pappa och hojtar om frukost? Jag känner mig rätt slagen, har börjat tokpressa tänder igen så att morgonhuvudvärken sitter som ett betongblock över huvudet, och muskelspänningarna når från rygg till panna och det krasar i käkarna när jag stretchar leden...

Vi har en hemmadag, en sekund tänkte vi åka iväg till Ikea eller något annat spännande ställe men så kom vi på att vi egentligen faktiskt bara vill vara hemma. Skönt. Jag ska försöka orka med lite tvätt, och skriva ihop en till jobbansökan (jag sökte ett jobb igår, kände mig helt urblåst i huvudet och hade svårt att sätta ord på mina kunskaper och kvalitéer). 

Jag borde även ställa mig och fixa fler mellisar till Märta, förvisso kokade jag ihop en laddning på ca ett kilo hjortron och två äpplen i fredags, men det är ju kul med lite variation! Igår när Mikael stod och lagade middag till oss tog jag undan lite köttfärs, tärnade upp potatis och lök, och slängde i en stor bukett blomkål, tillsammans med lagerblad, kryddpeppar och vanlig peppar blev det en bra gryta att mixa till Märta. Jag är rätt nöjd med att jag hittills inte har köpt en enda barnmatsburk!

Vi är rätt dåliga på att äta bär, känns därför bra att göra mellisar på dem, för det vore ju synd att slänga hjortronen som det slitits så för!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0