Den bästa tiden att vara föräldraledig på!

Nu ska det ju förvisso bli sämre väder i helgen, men vårdagar som den här är ju helt underbara! Har varit ute och gått en timme och en kvart med T, i strålande solsken och knappt någon vind. Det är väldigt tacksamt att dels vara föräldraledig nu och att dessutom bo här ute i skogen, det finns oändligt många små promenadstråk som lämpar sig bra för barnvagnar eftersom området varit militärt.

Tod delar av badrummet innan jag lämnade Ingrid på förskolan, Mr Muscle hjälpte mig med de ingrodda kalkbeläggningarna kring kran och sil på handfatet, vilket gör att det nu känns lite roligare att fortsätta med resten. Skulle behöva tvätta lite, och har ju tvättstället i badrummet, men nog borde jag väl kunna flytta ut det på balkongen..? Jag skulle så gärna vilja kunna hänga ut kläder på tork istället för att damma ner badrumsporslinet med dem.

Lutar åt att vi kanske tar en promenad efter förskolan och plockar lite tussilago, och innan dess kanske jag hänger på balkongen och solar näsan en stund...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0