Det är ju skönt med helg...

Då får man ju sova ut. Eller hur var det nu? Två barn som tycker 6.30 är att ta sovmorgon. Men å andra sidan somnade jag ju vid tio igår kväll, tillsammans med banditen, som är en sån mammagris att inget annat duger...

Idag är våren försvunnen, vintern kom tillbaka på visit och det känns allt annat än upplyftande att kika ut. Blåser som sjutton gör det också, så idag håller jag mig hemma, eller tar bilen om vi får något ryck och åker på Ikea och kikar på lådor att förvara barnkläder i tills det är dags för lillasyster att ärva.

Ikväll ska maken på middag/galej och jag kör lite "öppet hus", får se om det kommer förbi några trötta mammor och hänger över ett glas vin eller om jag kommer däcka med barnen vid niotiden...

Piggelur 1, som inte riktigt förstått konceptet med pussel. Man KAN ju använda pusselbitarna som slaginstrument men det kanske finns andra användningsområden när vi blir lite äldre och får bättre finmotorik...

Piggelur 2, med avskavda tatueringar, ligger och tittar på film.


Tror jag tillfälligt går i ide tills solen skiner igen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0