Få in rutinen

I höstas var jag ju bra på att ta mig ut varje dag, sedan kom kylan, slasket, min evighetsurinvägsinfektion och olusten. Men nu är jag på gång igen! Var förvisso rätt sugen på att gå hem och dricka kaffe direkt efter lämningen men tog mig i kragen och började gå istället, efter halva vägen kom jag ikapp pappan till Ingrids bästis, som också är föräldraledig, så då gjorde vi sällskap ett par kilometer.

NU är jag verkligen värd den där koppen kaffe, strax över sju kilometer, lite högre tempo än vanligt och dessutom i delvis rätt kuperad terräng. Lite svettigt, men då märks det ju att jag inte bara såsat fram... Märta vaknade några kvarter hemifrån (igår sov hon över fyra timmar i ett svep på förmiddagen men sedan inget på eftermiddagen), så vi ska väl sätta oss och vika kläder ihop, och äta lite mellis!

En lagom promenad för att få igång kroppen, som förvisso gick och lade sig innan nio igår och blivit ovanligt lite väckt under natten av banditen. Var skönt att vakna kvart i sju (obs! utan att bli väckt av vare sig barn eller alarm!) och vara UTVILAD, när hände det sist?!?

Det är nästan sitta-ute-väder idag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0