Hej bloggen!

Det blir dåligt uppdaterat här under helgerna, man är liksom upptagen med annat, den stora är hemma och kräver sin uppmärksamhet, och den ännu större (maken) vill ju ha sin del av kakan han med. Och när det väl händer något så händer det liksom så mycket på en gång, och annars inget alls. 

Men för att sammanfatta helgen så bjöds det på den mumsiga blomkålspizzan i fredags, jag var trött som vanligt och har för mig att jag somnade sittandes i soffan och kravlade mig sedan i säng. Blir numera väckt kring 06 på morgonen, först drar den lilla banditen igång och sedan den stora. Vi tyckte att vi kom iväg sent på Ikea i lördags när vi såsat omkrin hemma i flera timmar men var där runt halv tolv, inte direkt sent med andra ord. Vi införskaffade två rätt höga vita byråar som skruvades ihop gemensamt, utan vare sig bråk eller svordomar. Har vi blivit vuxna nu, eller var det en för lätt uppgift? Nu står de i vårt sovrum och väntar på att fyllas med lite av varje. Mikael åkte iväg på grabbkväll med kollegorna och jag bjöd in grannarna i lördags kväll, så himla himla trevligt att bara hänga, ta ett glas (eller två blev det, sedan bytte jag till vatten) vin och surra hela aftonen. De hade sonen med sig, så det blev lugnt och stilla ändå, och C kom över efter kvällsjobbet och satt här en stund hon med. Skönt opretentiöst umgänge! Jag simmade mig sedan och såg på film till 02 och hade sedan fyra halvdana timmars sömn framför mig innan banditen slog på stora trumman igen. Någon träning blev det således inte igår, jag kände mig som en disktrasa.

Vi storhandlade, städade lite, lagade lite mat och såg på tv. Somnade sedan till senaste avsnittet av Scandal, i sängen denna gång eftersom Mikael installerat skärm och mediaspelare där inne..

Idag vaknade vi återigen till snö, det är verkligen varannandagväder, så promenaden vi oftast annars tar kändes inte alls lockande. Så istället blev det kaffe hos T tillsammans med C. Väl hemma vid lunch visade det sig att området skulle ha ett planerat strömavbrott, så jag fick skynda mig att fixa lunch till mig och Märta samt göra kaffe till eftermiddagen. Det känns lite lite handikappande att vara utan ström, ingen tv, inget internet (förutom telefonen då) och jag kan inte sätta igång med tvättberget heller. Och det är tyst! Men det ska jag snart råda bot på genom att hämta Ingrid från förskolan, och Märta har precis vaknat från sin mittpådagenlur.

Min bästa vän.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0