Istället för fisk

Det känns ibland som om jag överdoserar mitt barn med fisk, så ikväll när vi ändå skulle äta kyckling- och bacongryta (med grädde, crème fraîche och ädelost) så sparade jag några bitar kyckling och kokade upp dem med potatis, palsternacka, lagerblad och vitlök, svartpeppar och på slutet tog jag några broccolibuketter ur frysen och slängde i dem i samma gryta. Mixade alltihopa med stavmixern och smulade sedan ner lite fetaost. Blev bra! Men när man är så van vid salt i maten blir smaken såklart lite platt, fast tydlig smak av broccoli åtminstone, vilket är en grönsak jag upptäckt att Märta är riktigt förtjust i.

Vi åt vår kycklinggryta med strimlad zucchini och haricot vert. Gott och mättande, hade ju inte så mycket utrymme kvar efter lunchen!

När man mixar allt får maten en kanske inte helt aptitlig färg, blir roligare när hon kan äta lite större saker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0