Lite här och lite där

Idag har det mest bara "duttats", en liten promenad imorse, organiserat delar  av linjeskeppet, tagit hälften av tvätten och tog beslutet att laga middag idag kändes jobbigt. Men som tur var fanns det mat kvar från igår, så jag och maken fick varsin matlåda att smaska på istället. Ingrid får något lättare att äta när hon kommer hem från sin kompis, hon brukar sällan få i sig några större mängder mat på kvällarna.

Det är rätt slitigt att vakna 06 varje dag, men nattammandet har åtminstone minskat. Och jag har inte dagammat de två senaste dagarna åtminstone, visst kändes det som om jag skulle sprängas igår men det gick bättre än förväntat. Är dock lite orolig över att vikten ska börja plana ut, hon är inte så väldigt pigg på att äta vanlig mat, en iskubsstor portion (berikad med grädde) och lite fruktpuré tar ungefär en halvtimme att peta i henne. Imorse gjorde jag smörgås, det var poppis som tur var, för gröt går inte hem alls och yoghurt mättar nog inte så bra. Det konstiga är att jag inte fått någon ny tid till BVC, och deras väga- och mätatider på drop in har jag för mig krockar med lämningen av Ingrid.

Ordning och reda i nya byrån, mycket mer lättåtkomligt än trådbacken i garderoben!

Gratäng på rotselleri, lök och morot, med grädde, crème fraîche, dijonsenap, salt och peppar, och ost på toppen så klart. Lätt överstekt kassler, så går det när pannan hinner bli för varm medan jag försöker multitaska...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0