När energin återvänt

Då orkar man med två (blåsiga och korta) promenader, göra om i Ingrids rum, städa, byta sängkläder, tvätta, vika kläder och laga en god middag. Fredag, en bra dag!

Man kommer ganska långt på att bara röra sig i närområdet, men flygfältet (som hade gett mig 2-3 km till) hoppade jag över, det blåste alldeles för mycket! 

Flyttade om lite möbler och skruvade ihop ett bord vi redan hade (med Ingrids tidigare möblering var det alldeles för skrymmande), avrundade min "make over" med att äntligen få skruva upp de där söta klädhängarna/krokarna som jag köpte på Drömhuset (Östermalmstorg, har massor av saker jag vill ha men inte har användning för) redan innan vi flyttade hit till Riksten...

Färsbiffar smaksatta med (bland annat) dijonsenap, i såsen grädde, soja, svartpeppar, ännu mer dijonsenap och en gnutta honung (det är ju fredag!). Ingrid fick potatis till medan vi åt lätt förvälld blomkål, och lingon direkt ur frysen som fick tjna i såsen. Mums!


Freeeeedag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0