Sjukstugan

Märta vaknade upp sent igår och var kanonvarm, och febern den håller i sig än, näsan rinner och hon vill mest bara sova. Lilla skruttan, som tur är äter och dricker hon rätt bra, så vi får väl bara vänta ut bacillerna...

Igår blev jag med man igen! Jag och ungarna åkte upp till Arlanda och plockade upp honom och J, han var rätt sliten igår, resa långt och över tidszoner tar på kroppen. Barnen fick leksaker och till mig hade han köpt med sig två par jeans av min favoritmodell från Levis!

I helgen har vi inte gjort så mycket, varit hemma, hängt på lekplatsen och ätit resterna från fredagens middag. Gjorde en tacopaj som räckte ända tills igår eftermiddag, som sen lunch efter att ha kommit hem från Arlanda. Efterrättspajen räckte inte fullt så länge, under lördagen mumsade jag i mig den sista biten av min "frozen key lime pie", så himla god! Det receptet kommer jag använda mig av igen! Det var förresten en väldigt trevlig middag, jag är så glad över att jag lärt känna de här fina tjejerna!

Åkte till Plantagen med en mammakompis i fredags, men det hade jag ju knappt behövt! Fick så fina rosor och tulpaner till middagen!

Så härligt väder! Vi hängde på lekplatsen vid Rikstens skola tillsammans med granntjejen och tonårskillarna hade tagit fram sina skateboards och åkte där gruset var bortsopat.


Märta slapp overallen och satt i vagnen och åt smörgåsrån medan se stora tjejerna gungade.

Innan hon ens egentligen börjat sova ordentligt i sängen börjar det bli dags att sänka sängbotten verkar det som...


Världens tröttaste fining! ❤

Min rosiga lilla sjukis... Men medan hon legat och gosat på mig har jag hunnit se Niceville (the Help), väldigt bra film!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0