Strålande solsken

Och vad händer här? Jag motade bort febern med Alvedon men huvudvärken från helvetet består, även om den också mildrades något. Magen är bättre idag och överlag känner jag mig bättre om än inte helt kry. Så istället för att gå ut och njuta av solskenet ligger jag på soffan och ser på serier. Ingrid fick också vara hemma, jag orkade inte gå iväg till dagis med huvudvärken som fick mig att röra mig i slow motion och knappt kunna prata rent. Skönt att hon liksom inte behöver så mycket omvårdnad, så medan banditen sover kan jag vila lite. För trots tio timmars "sömn" (feber, amma, ont i kroppen) känner jag att den här gamla kroppen behöver få vila lite till.

Om fem månader är det dags att gå tillbaka till jobbet, och även att ha sett till att jag fått ännu ett, eftersom mina 60% inte räcker för oss när Mikael går på föräldraledighet. Har hittat ett jobb som låter så himla intressant men jag får prestationsångest bara av tanken på att ansöka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0