Får se hur den här månaden artar sig...

Den här veckan sökte jag massor (elva åtminstone) av jobb, och var på en intervju. Jag firade Valborg med T och C och deras familjer. Jag tränade alldeles för lite (Mikael bortrest), men knåpade ihop en bra playlist på ipoden så att jag jag köra ett svettis- och styrkepass på 30-60 minuter i köket/vardagsrummet. 

Nästa vecka blir det en jobbintervju, förhoppningsvis flera långa barnvagnspromenader, tid i spåret vid Brantbrink och kanske orkar jag dra igång projekt rensa&sälja barnkläder.

Och hur det gick med späkandet? Jo jag gick ner 6,2 kilo under april. Nytt mål för maj är att komma ner minst 3 kilo till. Hälften av det måste jag nästan ha klarat av igår förvisso, när vinterpälsen fick gå hädan... Hej korta somriga byxor, blusar och jeansjacka! Hejdå långkalsonger, mössor och tjocka fleecefodrade jackor!

Veckan började med att jag fräschade upp frisyren, väldigt lägligt med tanke på att jag hamnade på jobbintervju på onsdagen!

Ingrid ritar hus, ett hade detaljerad panel. Det handlar mycket om hus nu, och att hon vill ha både pool och egen studsmatta. Jag hoppas på ett heltidsjobb nu och att de extra 40 procenten ska kunna bidra till att våra egna husdrömmar kan bli verklighet inom låt säga fem år eller så.


Bra bok. Det finns inga ursäkter...


Vi har åkt bobbycar...

...målat...


...och ätit pannkakor!

Majbrasan i Trädgårdstorp, kallt och regnigt!


Och inte var det varmt på dagens fotbollsträning heller, 3 plusgrader trots strålande solsken. Jag värmde mig med kaffe och en fleecefilt!

Fast desto varmare blev jag av att sanera och organisera Ingrids rum! En gammal favorit, tältet, fick återuppstå. Bra med saker som är rätt lätta att stuva undan men ändå varje gång blir en sådan dundersuccé när man tar fram det igen ungefär halvårsvis!


Den stora vårinsatsen. Vintertid trivs jag dock rätt bra med mina naturliga lånkisar... (Före- och efter mitt under arbetets gång. Jag älskar min epilator, nu slipper jag tänka något mer på det här de närmsta veckorna!)

Det är okej att skryta lite va? Jag gick, sprang eller åkte skidor över 15 mil under april månad, plus svettispassen. Det och koll på maten gjorde susen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0