Hej hopp, snart helg igen!

Helg betyder inte sovmorgon (banditerna ser till att vi inte försover oss...) men heller inte att vi behöver skynda oss med frukost och andra göromål för att hinna i tid till förskolan. Det lägre tempot och att det oftast inte är några exakta tider att passa gör att helgen ändå känns som helg, även om jag är "ledig" i veckorna.

Den lilla banditen är inne på andra natten i egen säng nu - ta i trä! Det innebär en nattning på 45-60 minuter istället för 2, men det får det vara värt. Både hon och vi får bättre kvalitet på sömnen.

Idag var jag iväg på en bra jobbintervju, vi får se om det blir något av det hela. Imorgon har jag en annan intressant intervju. Och jag tackade nej till den tjänst jag blev erbjuden i Kallhäll, jag såg ingen lösning på logistiken, hade varken kunnat hämta eller lämna med mer än en kvarts marginal från öppning/stängning. Att ha barnen på förskolan i 12-timmarspass känns inte bra, så det blev ett nejtack, vilket inte mottogs så bra men jag känner faktiskt inte att jag har något val. 

Är så innerligt tacksam för mina vänner som ställer upp och barnvaktar så att jag kan gå på mina intervjuer utan en distraherande liten bandit!

I lördags var halva hyresgästföreningsstyrelsen och en granne (och barnen) iväg och handlade på Hornbach. Det blir nog himla fint när klematisen börjar klättra i spaljén!

Vårfint i köket!


Flyttade in leksakskorgen till köket, för det är ju där jag hänger mest om dagarna, med mitt kaffe och något läsbart... 


Lekplatshäng, men jag kommer inte undan riktigt, trots att hon egentligen lärt sig gunga själv så får jag stå där och putta på. Och högt ska hon, till månen!


Nöjd! Kommer i en av mina snyggklänningar igen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0