Nu är jag här igen!

Har inte orkat så mycket senaste tiden, inte varit på humör. Men idag lossnade det äntligen, tog en riktig långis, första kilometrarna joggade jag, i värmen. Det kändes bra! Jag vill komma tillbaka till hur bra det kändes i april med träning och mat, och nu verkar det som om kompassen pekar åt rätt håll igen.

Utslagen är bättre, men kliar fortfarande en hel del. Men jag försöker verkligen att inte pilla på dem och de är bara ilsket röda direkt efter att jag duschat nu. Skönt! Och vad gäller mitt andra dilemma, så tror jag att det blir tillbaka till Kungsgatan i höst. Jobbet i Bromma har inte hört av sig och jag tror jag faller på en punkt där, att jag inte har jobbat så väldigt mycket med barn. Istället kommer jag ha tid över för mina egna, och kanske jobbar extra inom skolan. Projekt hus ligger långt borta, men nu har jag gjort mitt bästa och sökt de jobb som funnits. Vi sitter ju inte i sjön men jag hade sett fram emot att ha lite mer pengar att röra mig med, och framförallt att lägga undan till bosparande.

Jag och mitt minsta hjärta tog oss ut i det härliga vädret, hon sov gott i vagnen.

Om jag kommer ut på sådana här långisar ett par gånger per vecka når jag nog mitt delmål innan semestern!


I lördags hade vi medlemsdag på lekslottet med hyresgästföreningen, vackert väder ute och lagom många barn inne! Märta satt i småbarnshörnan och lekte med bollhavsbollar medan Ingrid röjde, hoppade och klättrade överallt!


Gå med dubbelvikta pappan är kul!

Och det visade sig att jag hade viss talang för att steka kött bra! Älgbiff, rotfrukter och kryddsmör (och Lohmanders vitlöksbea), sånt man har liggandes hemma i gömmorna... 


Min smörgåsälskande snoriga lilla sjukis!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0