Ny färg

Satt ute i lekparken ett par timmar, tror varje år att solen är en snäll prick uppe på himlen och att den inte har någon effekt om det samtidigt blåser lätt... Jag är alltså dum varje år, om och om igen. Klart jag bränner mig! Jag är ju rödhårig med känslig hy! 

Idag var det shortspremiär. Det var väl lite känslan av "hellre än bra" när jag fick på mig sommaren 2012:s dyraste klädesplagg, jag kan knäppa dem, de sitter inte jätteobekvämt. Men utan en luftig blus kommer jag inte undan med att ha dem, en avslöjande muffintop säger en del om att viktmålet för maj inte kommer att nås. Jag får kapitulera. Bebisbacillerna har knäckt mig, håller bara tummarna för att det här inte är en sommarförkylning som kommer följa mig alltför länge.

Imorgon ska jag ställa mig och baka till loppisen, en kladdkaka eller två, och hallongrottor hade jag tänkt mig. Mikael och Ingrid åker in till stan och går på bio, så jag har några lugna timmar hemma att stöka på i köket bäst jag vill!

Litet gosetroll, hon fick sitta i skuggan och leka.

Stort gosetroll, åt massor av kex och härjade på ute i många många timmar idag! (I bakgrunden syns den magiska ettårsvällingen som verkar få Märta att sova bättre om nätterna, och nöja sig med 1-1,5 flaska istället för 3)


Snyggshortsen! De går på!

Lyxigt värre på eftermiddagen. Medan Märta sov satt jag ute på balkongen i bikini...


Grillad lax och sparris till mig och Mikael, grillad korv i bröd till Ingrid. Märta fick gårdagens köttfärssås och pasta, som jag kört ihop med mixerstav och frusit in i isformar, vi saltar rätt sparsamt så att hon kan äta samma mat som oss. Drack en blaskig folkis till maten, exakt så som jag vill ha det, om jag över huvud taget dricker öl så är jag verkligen inte någon finsmakare!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0