Och nu känns det som om vi borde ha gjort det tidigare!

Vi är inne på femte natten i egen säng nu. Det krävdes sin beskärda del av buffande till en början men nu somnar hon för det mesta själv, även mitt på dagen när hon ska vila. En liten bit av mig tycker det är lite sorgligt, min bebis börjar bli stor och aldrig aldrig mer kommer hon vara sådär liten och ligga så nära mig som hon gjort till alldeles nyss. Men nog är det skönt också, och när hon vaknar till på morgonen ligger hon och filosoferar för sig själv eller leker med Captain Calamari en stund innan jag är tvungen att ta mig ur sängen.

Idag har vi bara fortsatt med projekt röja i röran. Igår flyttade vi ut städskåpet (som aldrig användes, eftersom det stod längst in i förrådet, som i sin tur alltid blir överbelamrat med bråte, det fanns sällan fri lejd fram) till hallen, skruvade ner den tråkiga standardhatthyllan, åkte på Ikea och köpte en ny i samma serie som Ingrids hängare och köpte även ett nytt matchande skoställ (vi har i flera års tid haft ett finurligt litet egentillverkat, eftersom standardmåtten var för stora för den yta som är avsedd för skoförvaring här). Det blev jättebra. Och när vi ändå höll på blev det ett nytt skrivbord/sekretär till mig och en hurts till Mikael (som sågade till ett skrivbord och hyllor av det gamla platsbyggda vi hade i fd arbetsrummet/nuvarande gästrummet/barnens tv-rum).

Skönt att få lite ordning. Vad det lider, än är det massor av saker att ta itu med men jag hoppas att en del av det löser sig när vi har loppis om två helger!

Hallen i ny skepnad! Den söta lilla spegeln fick äntligen en ny plats, sist jag hade den uppe på väggen var i min fina lilla etta i Oxelösund, för sju år sedan!

Min hörna i sovrummet! Och efter TRE års letande fann jag mina mönster på barnkläder idag, bland lådorna i förrådet som jag bara trott innehållit teknikprylar...

Mikaels "man cave", den ska inredas med lite mer hyllor bland annat men sedan blir det nog ett trivsamt krypin i förrådet. Och så mycket större det blev när inte städskåpet tog all plats!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0