Urlakad

Det är uttröttande att gå på intervjuer, vara smart, säga rätt saker, sälja in sig själv. Nu vill jag bara ha svar och kunna gå vidare. Lite extra uttröttande är det att få frågan "men vill du verkligen jobba heltid, du som har två små barn?". Jag kan sätta en miljon på att Mikael ALDRIG skulle få den frågan om han sökte nytt jobb. Jag måste om och om igen försvara och motivera varför jag söker en heltidstjänst. Och sedan knorras det lite extra över eventuellt framtida vabbande, återigen, Mikael har nog aldrig blivit ifrågasatt på den punkten trots att han nog har tagit ut mer vab-dagar än mig.

Allra helst vill jag jobba heltid på mitt nuvarande jobb men när det inte går tvingas jag ut på marknaden och söka mer/nytt jobb. Jag vill ha breda marginaler ekonomisk sett, jag vill kunna ge mina barn en trädgård, ett hus med en trappa i, som Ingrid säger. Men hur fasen ska det gå när det känns som om jag hela tiden får försvara mig, finna mig i att bli ifrågasatt och förmodligen bortgallrad i högen krävande småbarnsmamma med för höga anspråk?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0