Sömn, äntligen!

En kompis frågade för inte så länge sedan varför jag inte bloggade längre. Jag svarade att jag inte orkat eller haft lust, för jag har inte haft någon energi senaste tiden. Märta har varit ett litet monster nattetid, vi har offrat sömnen varannan natt ungefär jag och Mikael. Och man är knappt människa när man inte får sova mer än 1-2 timmar en del nätter. 

I natt vände det plötsligt. Jag sov HELA natten. Vilken enorm skillnad. Plötsligt är glädje, ork och kritiskt tänkande tillbaka. Jag sluddrar inte längre (tror att jag tappat hälften av mitt vokabulär under de här veckorna av sömnbrist) och jag ser fram emot att hitta på saker, inte bara att släpa mig genom dagen för att få slumra till i soffan när jag kommer hem...

Så, den här veckan rundas av på bästa sätt! Idag är jag hemma med den lilla banditen, står och gör morotssoppa att bjuda min fina granne Ulla på till lunch och ser fram emot morgondagens utflykt till Naturhistoriska med Ingrid. Andra bra saker är att det blir en jobbresa till New York i november/december, den här gången ogravid (för två år sedan plussade jag två dagar innan avfärd, var sjukt trött och fick hitta på ursäkter för att inte dricka någon alkohol när vi var ute och åt). 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0